sluiten
Inloggen
Aangesloten sites bij
sluiten

Omrin: uitzending Zembla onjuist

  • LC | Gepubliceerd op 29 juni 2009, 12:09
HARLINGEN - 

Een hoog als-dan gehalte, feitelijke onjuistheden en klinkklare Omrin-bashing. De uitzending van het televisieprogramma Zembla zondag is een ,,verfilming van de argumenten van de tegenstanders''.

Dat zegt Sape Jan Terpstra van Omrin. ,,Feitelijke onderbouwing dat de oven fout zou zijn, ontbreekt.'' Dit zegt ook gedeputeerde Piet Adema.

In de uitzending stellen milieudeskundigen dat de afvaloven die Omrin in Harlingen bouwt, ongeschikt is. De zestig uur dat de vuiloven ongefilterd mag uitstoten, zou een grote bedreiging zijn voor de omgeving.

Omrin weigerde in het programma voor de camera te reageren. ,,Nadat we hun alle medewerking hadden verleend, hebben ze tegen ons gelogen over de inhoud van het programma. Ze schonden de vertrouwensband die was ontstaan'', zegt Terpstra.

Ook de provincie Friesland weigerde de Zembla-reporters te woord te staan. ,,De Raad van State buigt zich nog over de zaak. Op veel vragen van de journalisten konden wij geen antwoord geven'', aldus Adema.

Inloggen
Reacties
  • Adema had geen antwoorden op de vragen. Bij Buitenhof beweerde hij dat eenzelfde centrale in Duitsland stond, alleen wist hij niet waar. Er werd niet gelogen tegen Omrin, ze zeiden zelf dat er al teveel gedonder was en daarom niet mee wilde werken, verder speelde ze dommertje aan de telefoon. Ene huisarts te Haringen heeft de zaak goed onderzocht en maakt zich erstige zorgen. Adema zelf zei dat er "weinig" commentaar op het plan was en dat het daarom wel door kon gaan. Een pijp van 40 meter ipv de verijsde 70, te weinig toevoer van huisvuil uit Friesland, en werken zonder filters, je zou er maar wonen. Mocht iemand weten waar ik NEE kan ondertekenen, gaarne het adres. Dank U!

    Geplaatst door Okay op 12:34 29-jun-2009
  • Verfilming van de argumenten van de tegenstanders... Als je zelf de kans op wederhoor laat liggen dan heb je weinig recht van spreken. Volgens mij zijn Omrin/Provinsje bang voor kritische vragen, Adema heeft al gezichtsverlies geleden met zijn bewering dat er een vergelijkbare goed funtionerende installatie in Duitsland staat. Waar deze staat heeft hij nog niet kunnen aangeven.
    .
    De docu laat goed zien dat Omrin een loopje neemt met de regels, er sterke twijfel is of de oven wel nodig is, recyclingbeleid frustreert en dat handhaving van de provincie op een andere Omrin locatie nu reeds tekort schiet.

    Geplaatst door kjifkrobbe op 12:48 29-jun-2009
  • Zwaktebod van Omrin en de provincie. Zembla staat als objectief bekend en als je de mogelijkheid krijgt om je te verdedigen dan moet je dat ook doen maar ik heb het geloof dat ze zich niet met goede argumenten kunnen verdedigen en dan is naschoppen wel zo makkelijk. Palen er weer uit en stoppen met bouwen.

    Geplaatst door Spikergek op 12:52 29-jun-2009
  • http://www.coevorden.nl/web/show/id=135150
    De firma BBE Bewehrungs- und Betoncenter Europark GmbH heeft een aanvraag ingediend voor een voorlopige beschikking volgens paragraaf 9 van de Duitse Immissiebeschermingswet voor het bouwen en bedrijven van een thermische afvalverwerkingsinstallatie in de Duitse gemeente Laar. Hoewel de Nederlandse gemeente Coevorden en de provincie Drenthe formeel geen rol meer hebben bij een dergelijk initiatief op Duits grondgebied, willen wij u hierbij informeren over de ontwikkelingen bij de Duitse buurgemeente.

    Geplaatst door B.Bats op 12:55 29-jun-2009
  • Het gelazer in Alkmaar meegemaakt. Die oven is groot genoeg om heel Nederlands vuil te verbranden. En op een veilige en schone manier. Het argument dat nu vrachtwagens over de afsluitdijk roet uitstoten om de zooi naar Alkmaar te rijden is ook slap. Het kan ook naar Drenthe, waar een groot recycling bedrijf is. De eigenaresse meldde dat zij steeds minder aanvoer krijgt. En vroeg zich af of de voorgenoemen "groene plannen" nog wel prioriteit hebben. Ik vond het ontluisterend goed en informatief. Zembla is geen sensatieprogramma. En dat weet OMRIN en Adema ook wel, vandaar dat zij zwegen.

    Geplaatst door Okay op 13:09 29-jun-2009
  • Als Omrin en de betreffende politici zo zeker van hun zaak waren,waarom gaven ze dan niet gewoon openheid van zaken ?
    Bovendien werd ook nogal laagdunkend en niet zakenkundig gereageerd met betrekking tot afvalscheiding en hergebruik als milieuvriendelijker en goedkoper alternatief. Iets wat óók lokaal kan gebeuren én werkgelegenheid biedt,maar blijkbaar niet heeft meegespeeld in de hele politieke agenda en discussie.

    Geplaatst door boshogg op 13:10 29-jun-2009
  • "voorgenoemen" is voorgenomen=dus sreiffaut! sorry!

    Geplaatst door Okay op 13:49 29-jun-2009
  • De RABO bank is de geldschieter en de vervuiling komt op zijn eigengefinancierde grond neer, met alle consequenties vandien.
    Advies aan de RABO, trek je terug op de palen kun je nog wel wat anders bouwen.

    Geplaatst door bdlm op 13:57 29-jun-2009
  • Heeb net ff de uitzending bekeken.
    Valt me alweer tegen dat de politiekebestuurder weer zit te liegen.
    Adema moet ons toch goed voorlichten?
    Met een beetje wester wind, zit Franeker en Leeuwarden mooi in de windstroom.
    Nu is er een ook een taak voor de LC om dit eens grondig uit te zoeken.
    Misschien ,heer Mulder van de LC, Gaat nu de oplage's wel een beetje beter lopen.
    Dit is echt nieuws, wordt zo aan gereikt.
    Kost U niets, DOE ER WAT MEE.

    Geplaatst door Tenno op 14:08 29-jun-2009
  • Er zaten letterlijk twee politici met de bek vol tanden in deze reportage en dat was niet de schuld van Zembla.

    Waarschijnlijk waren de tonnen boter op hun hoofd er de oorzaak van, voor de Harlingers moet het duidelijk zijn waar ze niet op moeten stemmen volgend jaar.

    Geplaatst door R. de Jong op 14:24 29-jun-2009
  • Precies boshogg. In Zembla gaf men niet thuis. had daar dan uitleg gegeven hoe het volgens Omrin dan zou zitten.

    Geplaatst door Pieter op 14:30 29-jun-2009
  • Het verwaait 10 tot 15 km werd er toch gezegd. En het was niet de modernste oven met beveiliging en filters. Tevens heeft Friesland 80 ton afval terwijl die oven 220 ton aankan, 8000 uur moet draaien.

    Geplaatst door B.Bats op 14:44 29-jun-2009
  • Zembla heeft Omrin en Adema de kans gegeven de 'argumenten van de voorstanders' te verwoorden, en die kans hebben ze niet benut. En dat dhr. Zomers zichzelf in de etalage zet als een niet deskundige bestuurder kun je Zembla niet verwijten. Achteraf zeggen dat iets ' onjuist' is zonder met argumenten te komen is niet bijzonder sterk. Kom maar op met het bewijs dat Omrin wel goed scheidt, dat die oven nodig is, maak het rapport van Price Waterhouse Coopers openbaar en al die andere rapporten die nu verborgen blijven.

    Geplaatst door morgenmooiweer op 14:54 29-jun-2009
  • Heb de uitzending gister gezien en aan de hand van veel deskundigen is toch wel gebleken dat deze centrale niet eens nodig is. Een hoogleraar vertelde dat 2 centrales voor heel nederland al genoeg zou zijn en dat recycling nu in gevaar komt omdat er anders geen aanvoer genoeg is voor de verbrandingcentrale.
    Het is overduidelijk dat dit weer een prestige kwestie is voor mislukte politici. Stoppen nu het nog kan. Op die palen kan wel iets anders gebouwd worden en Adema en Zomers moeten het veld ruimen.

    Geplaatst door bernard jousma op 16:03 29-jun-2009
  • Gelukkig zijn wij geen aandeelhouder meer van Omrin ons afval gaat nog goedkoper ook naar Alkmaar, dus als jullie een vuist willen maken, zorg dan dat ook jullie gemeente stopt met Omrin en het naar Alkmaar brengt.

    Geplaatst door Altrateam op 16:34 29-jun-2009
  • 1 van de redenen dat voor Harlingen gekozen is is vanwege de ligging aan zee. Er zou zo voldoende aanvoer kunnen zijn vanuit Duitsland en Engeland.

    Geplaatst door JONGE STEENUIL op 16:48 29-jun-2009
  • Toch raar dat als bijna alle deskundigen het er over eens zijn dat deze oven absoluut niet nodig is men toch gewoon doorgaat met het realiseren van dit ding , en hij word nota bene door de friese burgers betaalt !!!!!! Krijg sterk het idee dat er dingen worden achtergehouden , het word tijd dat Adema, Omrin etc eens volledige openheid van zaken geven, te beginnen met die rapporten eens op tafel te laten komen.

    Word er een beetje angstig van als een deskundige zegt 'deze oven zou je verwachten in Roemenie maar niet in Nederland' , en dan ook nog pal langs het wad !!!!!Wat is dit voor een waanzin !!! voor iets wat helemaal niet nodig is.

    Omrin heeft hiermee natuurlijk de gemeentes in een wurggreep ....... en wie kan straks betalen als de oven ivm een overcapaciteit aan ovens in nederland niet rendabel blijkt te zijn ...........juist ..........wij als friese burgers

    Geplaatst door Idefixe op 17:07 29-jun-2009
  • Het stinkt een uur in de wind... Doofpot, smeergeld zal me niets verbazen allemaal..

    Geplaatst door wokkel op 17:10 29-jun-2009
  • Van mij mag die centrale er nog best komen. Ik verwacht niet dat Omrin een centrale laat bouwen als dat financieel niet verantwoord is. Dat is gewoon een kwestie van marktwerking. En áls die centrale dan komt, dan moet die gewoon voldoen aan europese eisen die daar vor gelden en dat is hier voor zover ik kan overzien het geval. Mocht dat niet zo zijn, dan zal de rechter daar binnenkort wel wat van vinden. Voor de duidelijkheid, ik heb geen aandelen in Omron anders dan dat ik ook belasting betaal, maar de uitzending was toch wel wat sensatiebelust.

    Geplaatst door Woudkip op 17:23 29-jun-2009
  • "Ik verwacht niet dat Omrin een centrale laat bouwen als dat financieel niet verantwoord is."
    Klopt natuurlijk helemaal. Daarom zal er afval verbrand moeten worden vanuit Duitsland.

    De zoutfabriek ernaast (die men ook liever kwijt als rijk is in de omgeving van Harlingen en omstreken) word gekoppeld om de stroom af te nemen van de afvaloven.

    Mocht de zoutfabriek weg moeten (bodemdaling) dan zal er worden gehuild dat dat niet kan want de afvaloven.

    De afvaloven sluiten omdat er afval geimporteerd moet worden mag ook niet want de zoutfabriek.

    De zoutfabriek zou een enorme werkgelegenheid zijn voor Harlingen. Als ik het goed hoorde zijn er nu welgeteld 3 Harlingers aan het werk. De rest is van "buiten" (niet dat ik hun dat werk niet gun hoor).

    Zelfde zal gelden voor de afvaloven.

    Dan nog. Iedereen die mee doet zal per huishouden meer gaan betalen dan Franekeradeel (die niet meedoet). Zij kunnen hun afval goedkoper kwijt elders.

    Kortom de afvaloven kan alleen maar uit doordat ze een hogere vaste prijs er doorgedrukt hebben die wij allemaal gaan betalen.

    Natuurlijk zijn ze al aan net bouwen waardoor je het idee krijgt dat we te laat zijn.

    Ik zou zeggen, mooie hangplek voor onze jongeren om te doen wat ze nu ook al doen. Slopen, roken, drinken en lol maken op hangplek "ut afvalputje".

    Geplaatst door wokkel op 17:47 29-jun-2009
  • Een liegende gedeputeerde en een volslagen onbekwame wethouder met rood hoofd. Burgemeester Scheffer c.s. net erelid van de Hells Angels geworden, denken met de vuilverbrander het toerisme te bevorderen.

    Desalniettemin doorgaan met die ziekmakende oven. Ik woon straks in Dokkum en mijn ex in Harlingen.

    Geplaatst door Mening13 op 18:21 29-jun-2009
  • Omrin zou ook eens toegeven dat er iets aan de hand is. Maar als je het mij vraagt kan zón oven vlakbij de waddenzee geen bestaansrecht hebben. Zeker niet nu de zee op de unesco lijst staat.

    Geplaatst door lwder79 op 18:31 29-jun-2009
  • @wokkel op 17:47 29-jun-2009
    Smallingerland doet ook niet mee hoor wij zitten met ons afval in Alkmaar.

    Geplaatst door Altrateam op 19:09 29-jun-2009
  • `Heel slim van Smallingerland..

    Geplaatst door wokkel op 20:10 29-jun-2009
  • Voor wie het nog niet wist: REC staat voor Roemeense Emissie Centrale en voor OMRIN zou ik willen voorstellen: Opzouten Met Roemeensecentrale In Nederland.

    Geplaatst door Charley47 op 21:54 29-jun-2009
  • De rapporten moeten boven water! Dan krijgen die wethouder en gedeputeerde waarschijnlijk een nog rooiere kop.

    Stem die lui zo snel mogelijk weg!!!!!!!!!!
    Dat je het lef hebt om milieuvergunning voor een verbrander uit het voormalige Oostblok durft af te geven is onbegrijpelijk.

    Geplaatst door R. de Jong op 23:51 29-jun-2009
  • Het had natuurlijk een goed nieuws programma moeten worden. Het wonder van Hârns. Een zoutfabriek draait op uw afval, kijk eens hoe wij het milieu besparen. Dat de vuilverbranding nog schadelijker is voor het milieu is natuurlijk bijzaak.

    De gemeente Harlingen krijgt een mooie zak geld van Omrin en doet wel ff een oogje dicht. Dat Harlingen langzamerhand de meest oninteressantste, lees saaie, stad van Fryslân aan het worden is deert de og€n van de bestuurders niet. Die toeristen dat is toch maar een noodzakelijk kwaad en die Waddenzee ach what the fuck. Geitenwollensokkenwater, dat is het.

    Lijkt me weer een typisch voorbeeld dat een bedrijf (Omrin) de overheid weer eens in een wurggreep houdt. Dit kan alleen maar stoppen wanneer meer friese gemeenten hun contract met Omrin stopzetten.

    Milieubesparing was nog nooit zo makkelijk waarde bestuurders. Denk niet alleen om uw eigen toekomst, maar ook om die van uw kinderen. Het volk doet een zwaarwegend beroep op u!

    Geplaatst door Outposter op 01:09 30-jun-2009
  • PriceWC: Op de afvalmarkt is en wordt een aantal ontwikkelingen in gang gezet die de afvalmarkt in een ander perspectief plaatsen. In dit verband kunnen onder andere genoemd worden:
    * De inwerkingtreding van het Duits stortverbod per 1 juni 2005
    * Het opengaan van de Europese grenzen voor brandbaar afval per 1 januari 2007
    * De verkoop van AVR begin 2006 aan een consortium van participatiemaatschappijen
    * De belangstelling van buitenlandse afvalbedrijven en investeringsmaatschappijen voor bedrijven die actief zijn binnen de Nederlandse afvalsector
    * De inwerkingtreding van een nieuw Landelijk Afvalbeheersplan (LAP) in 2009
    * De uitbreiding van de verbrandingscapaciteit in Nederland
    * De inwerkingtreding van het Besluit beheer verpakkingen en papier en karton

    Geplaatst door B.Bats op 12:32 30-jun-2009
  • Burger uit een geheel andere omgeving maar toch een reactie. Ik heb net de Zembla uitzending gezien en ben verbijsterd over het weinige inzicht dat sommigen onder ons wensen te hebben in duurzaamheid van deze samenleving.

    Dat geen inzicht wensen te hebben lijkt zich ook te uiten in het niet benoemen van motieven. Dit mag niet vanwege een ongeschreven 'speculatie wet'. Op de een of andere manier vinden burgers tegenwoordig zichzelf dom als ze vermoedens uiten. Het zou ook niet waar kunnen zijn.

    Daarom ook verbijsterd en nu lid van de LC, om te zien dat er slechts een reactie te vinden is van iemand die inziet dat Nederland (52% BNP uit het buitenland) vaker de neiging heeft om zich alvast (op kosten van de friese burger zo te zien) voor te bereiden op de mogelijkheid om problemen (afval) commercieel uit te buiten. Verzeker u ervan dat alle betrokkenen die niet willen praten in het vooruitzicht zijn gesteld van grote verdiensten voor hun families.

    Niets nieuws onder de zon.

    Jammer is het echter dat er ook geavanceerde duurzame oplossingen zijn die, wanneer er net zoveel in werd geïnvesteerd misschien niet op korte termijn zoveel op zouden leveren, maar wel op de lange termijn Nederland (Friesland) voorop zouden laten lopen in het duurzaam oplossen van dergelijke problemen.

    Een voorstel: stop niet alleen de bouw, maar dwing af u geld voor alle families in Friesland en toekomstige generaties in te zetten. Datzelfde geld welteverstaan. Er zijn voldoende bedrijven (met name in Duitsland maar ook in dit land) die een dergelijke investering goed in zouden zetten en kunnen gebruiken voor een gezonde toekomst.

    Biedt een alternatief want enkel erop tegen zijn, wordt tegenwoordig een verloren eenzijdige discussie die leid tot een fatalistische kijk op onze maatschappij.

    Dit laatste is misschien wel het meest schadelijke gevolg voor de toekomstige generaties.

    Geplaatst door ShonkaiDJ op 12:36 30-jun-2009
  • Om maar eens twee bestaande afvalverbranders te noemen:
    - de GAVI te Wijster (voorheen VAM, thans van Essent)
    - de AVI te Amsterdam (GDA)
    Beide hebben een rookgassenbehandeling die bestaat uit een fabriek met ongeveer dezelfde grootte als de afvalontvangst en verbrandingsovens en -stoomketels.

    Is dit bij deze (modernere) AVI van OMRIN niet het geval???

    Geplaatst door Lume op 13:02 30-jun-2009
  • Omrin is een grote schurk. Heb in mijn losse jaren tijdens het job-hoppen eens achter de schermen mogen kijken bij Omrin. Een weinig integer en bijzonder onvriendelijk bedrijf. Voor klanten en medewerkers.

    Geplaatst door Spion op 16:24 30-jun-2009
  • Moet wel zeggen dat Jager ca. 10 jaar 2e hands bouwmaterialen Loeks heeft gerund en sinds kort gesloten is wegens klandizie.

    Geplaatst door B.Bats op 17:06 30-jun-2009
  • Ik ken Omrin niet, maar ik weet wel dat Zembla niet altijd even objectief is. Heeft een keer een reportage gemaakt over een bedrijf waar ik gewerkt heb, en je kon merken met welke negatieve personen Zembla gesproken had om hun uitzending op poten te zetten.

    Erg eenzijdig belicht.

    Geplaatst door HBM72 op 17:12 30-jun-2009
  • HBM72,

    Van jouw bedrijf weet ik niets. Maar Zembla had ook stukjes uit "Buitenhof" en daar had meneer niet veel te zeggen, behalve dan dat er ergens in Duitsland ook zo'n centrale staat. Tja, dan gaan er bij mij wel belletjes rinkelen. Mede het gebrek aan openbaarheid vind ik niet kunnen.

    Geplaatst door Okay op 17:30 30-jun-2009
  • Aan alle tegenstanders:

    hebben jullie dan zelf echt nooit rest afval?

    of geld ook hier het NIMBY principe?

    Als het maar "ergens anders" is, is er niets aan de hand...

    Ik vindt het prima als er een instalatie gebouwd wordt, waar geen afval voor is.
    Heb je in deze tijd nog enige werkverschaffing....

    Daarnaast ben ik techeut, en vindt de vergelijking met een ouder model van dezelfde fabrikant helemaal nergens op slaan.

    Dan zou je nu nog de Ford Sierra als topper moeten bekijken, of nog verder terug: het T-fordje....

    Ontwikkeling noemt men dat, met nieuwe ervaringen problemen uit het verleden oplossen.

    Geplaatst door TeakeW op 17:48 30-jun-2009
  • @Okay op 17:30 30-jun-2009 #

    Het was een uitzending van Omrop Fryslân, niet van "Buitenhof".

    Meneer Adema heeft de fout gemaakt te denken dat hij deze discussie wel even zou kunnen aangaan met alleen zijn parate kennis. Ook al zou hij gelijk hebben, dan nog blijft het beeld hangen (mede door de interviewtechniek) dat hij maar wat zegt.
    Elke zichzelf serieus nemende interviewer heeft tijdens zo'n interview een blaadje met vragen cq. aandachtspunten cq. feiten. Waarom doen geïnterviewden het zich zovaak aan zich niet te voorzien met dit soort blaadjes? Misplaatste arrogantie wellicht? "Dit is MIJN werkgebied, ik heb geen spiekbriefje nodig"?

    Geplaatst door Lupus Pecunia op 18:04 30-jun-2009
  • TakeW, eerst even de reportage bekijken? Omrin werd van meerdere malversaties beschuldigd, in het geheel niet meewerkend en van gemeentewege krijg je dezelfde indruk.

    Geplaatst door B.Bats op 18:10 30-jun-2009
  • Ook ik ben persoonlijk niet tegen een afvaloven maar wel tegen de locatie zo tegen het waddengebied aan.

    Ook de manier waarop ze dit er willen doordrukken vind ik niet kunnen. Ik blijf erbij dat het mij niet zal verbazen als blijkt dat hoofdrolspelers in dit geheel een aandeel in pap hebben bij Omrin.

    Er is nog veel meer te vinden op http://www.afvalovennee.net/blog/index.php over dit onderwerp waarbij je grote twijfels kan hebben over dit gedrocht.

    Wat ze moeten doen is complete openheid van zaken geven en dat onderbouwen met hun argumenten. Wat er nu gebeurt wekt alleen maar meer argwaan.

    Geplaatst door wokkel op 20:47 30-jun-2009
  • B.Bats, dus als ik een reportage wel of niet gezien zou hebben, moet je elk bedrijf weigeren als deze zegt vernieuwend bezig te zijn?
    Een reportage is gemaakt vanuit een perspectief, en met een bepaald doel.
    Zembla is niet altijd onpartijdig, en kiest ook voor de uitleg met de grootste nieuws waarde, oftewel de hoogste kijkcijfers.

    Een rapport door "geleerden" wordt geschreven in opdracht van iets of iemand.

    Met een strakke planning, kun je op die manier elk goed plan om zeep helpen.
    We kennen allemaal het verhaaltje Brent Spar nog wel.
    Achteraf bleek dat de oplossing die aangedragen was door de milieu groeperingen, op basis van rapporten van "deskundigen" betaald door, ja juist, zeker niet vriendelijker voor het millieu was.

    En ook nu heb ik mijn vraagtekens bij de "tegenstanders".
    Men trekt even een blik deskundigen uit de kast, betaalt deze deskundigen, en krijgt daar een rapport van.

    Hoeveel deskundigen ken jij die een rapport schrijven te nadele van de opdrachtgever?

    Met de juiste voorbereiding, kun je ieder bedrijf dus in een kwaad daglicht zetten.
    Ik heb het dus totaal niet over het resultaat zelf, maar over de objektiviteit van de tegenstanders.
    En ik ben van mening dat het afval door ons allemaal geproduceerd wordt, en dat daar de bron van de ellende ligt.

    gooien jij en ik batterijen in de kliko, krijgen we daar giftige gassen voor terug.
    Ik noem dat gewoon eerst eens naar jezelf kijken.

    Geplaatst door TeakeW op 22:02 30-jun-2009
  • TaekeW, je hebt de reportage dus niet gezien. Er werd een bedrijf in beeld gebracht dat 80% afval scheidde en alleen het noodzakelijke verbrandde. Er werd een rapport van PriceWaterhouseCoopers aangehaald waarin werd gesteld dat 2 ovens in Nederland genoeg is. Nu staan er al 10 en 2 in voorbereiding. De wethouder was aan het woord en kende deze feiten niet. De te bouwen oven is GEEN vernieuwing maar één uit Oostduits tijdperk, niet genoefg filters, lage schoorsteen en onvoldoende beveiliging. Omrin in Leek werd ook nog eens bezocht, foto's genomen en daar was de scheiding in A-hout, B en C-hout voor de verbranding ook nog niet eens goed. Dus Taeke waar praat jij over?.

    Geplaatst door B.Bats op 09:41 01-jul-2009
  • Op harlingercourant.nl staat een poll. De HC wil Zomers' woorden dat er te weinig weerstand is, staven dan wel weerleggen. Ga dus stemmen!

    Geplaatst door Irene op 11:54 01-jul-2009
Schrijf een reactie
Op artikelen ouder dan 2 dagen kunt u niet meer reageren.

advertenties

Stelling

Politieke partijen falen, Nederland heeft een zakenkabinet nodig (reageren)
Poll
Mee eens (70%)
Mee oneens (30%)
Totaal aantal stemmen: 623

Uitagenda

Nieuw op deze site: het meest complete overzicht van uit-activiteiten in Friesland. Naar de agenda

Iets aan de hand?

Verhalen, nieuwsfeiten, foto's: de redactie wil graag reacties van lezers. Tip de krant!

Ochtendeditie

Elke ochtend rond negen uur de ochtendeditie van de Leeuwarder Courant via e-mail? Geef u op voor de nieuwsbrief!

Gouden Gurbes 2010

Gouden Gurbe: de Oscars van de iepenloft-spullen. Volg het nieuws in aanloop naar de uitreiking. Gouden Gurbe 2010

Bespaar en win!

advertenties